lauantai 28. tammikuuta 2017

Pentunäyttely

Viime viikonloppuna oli se kauan jännitetty pentunäyttely.
Paikalla olivat Armas Ahmatti, Aina Ilona, Ainoa Oikea ja Aito Frendi eli 4/5 a-pennuista.
Meni sitten niiiin hienosti!
Armas oli PEK1 KP VSP-pentu ja Ainoa Oikea, Hertta  PEK1 KP ROP-pentu. Suoma oli PEK2 KP ja Alma PEK3 KP. Niin upea hetki ja melko ainutlaatuinenkin, kovin ylpeä olin ja olen toki vieläkin!
Hertta esiintyi upeasti, Satu oli hyvin treenannut <3. 
Nora meni Alman kanssa kehään, mulla oli niin kauhea stressi ja jännitys päällä että katsoin parhaimmaksi. 
Kuvia ei  liiemmin ole, ei johdu siitä ettenkö olisi ottanut vaan siitä että menivät pilalle mun käsien tärinän vuoksi.. :D
Armas

Armas

Hertta

Kaikki tytöt
Alma lähti näyttelyn jälkeen napanuoran poikkaisuun Noralle ja viipyy siellä ainakin pari kuukautta jos kaikki sujuu hyvin. Tyttö ei ole minusta erossa ollut syntymänsä jälkeen joten ihan hyvä nähdä muutakin kun maalaiselämää. 
Martalla kävi hieroja pari viikkoa sitten ja nyt tuo on paljon jotenkin aktiivisempi kuin ennen. Toki voi johtua myös siitä ettei täällä ole tytär piinaamassa, puremassa. Sylvin kanssa jopa juoksee ulkona kun nyt mennyt pidemäpään omia polkujaan.
Uros on Martalla kovassa etsinnässä ja muutaman vaihtoehdon olen löytänyt, pitäisi vaan ottaa uroksista vielä selvää enempi kun ovat minulle vieraita. 
Almalle mulla kenties on jo uros selvillä mutta tässä on niin monta muuttujaa vielä matkalla ettei mikään ole varmaa, luustokuvat nyt suurimpana ja ikä tietty, pari vuotta vielä siihen aikaa ainakin :D.
Sylvistä haluan itselleni pennun joskus. Onneksi voi mennä vielä 5 vuotta ainakin ennenkuin ajankohtaista sekään, oman pennun kuumetta ei ole niinkus yhtään. Sylvin ja Alman lähekkäintulo on kyllä sellaiset tuntemukset hävittänyt :)

Olen näyttelykalenteria  tutkinut ahkerasti. Almalla onkin ensimmäinen virallinen käynti jo 3 viikon päästä. Sylvi ja Martta on ilmoitettu keväälle ja alkukesälle olisi muutama johon olen suunnitellut meneväni. Rodun erikoisnäyttely on elokuussa ja sinne toki tahdon myös. Toivo menee Alman kanssa samoihin nyt pariin ja kesällä vielä muuallekin.

Nyt kun vuosi on vaihtunut niin voi alkaa jo jännittelemään luustokuvia. Alma menee mitä ilmeisimmin jo kesällä, en malta lykätä varmaan pidemmälle  Toivottavasti saan kasvattien omistajatkin kuviin. Selästä saa virallisesti SPOn ja IDDn vasta 2-vuotiaana mutten niitä odottele, kuvaan sitten vanhempana uudestaan. LTV ja VA saadaan jo vuotiaina ja kyllä lääkäri kertoo jos muualla häikkää on. Itse toki uskon vasta kun kennelliitto on lausunut että on tai ei ole häikkää. Paitsi jos tutkiva lääkäri on esim Ventelä. Sen miehen kuvaustaitoon ja lausuntoihin kyllä uskon. Sinne meinaan Alman kanssa sitten suunnata.
Martta ja Alma

Sylvi ja Alma

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti